February 19, 2012 @ 2:25 PM + comments
Zombi.

One of the famous gorgeous TV series end of 2011 was "The Walking Dead". Berkenaan dengan perjuangan sekumpulan manusia sekitar Atlanta yang menentang dunia yang dijajah zombi. Bila dah tengok cerita serupa tu, aku terfikir kalau-kalau ada zombi dekat KL ni. Just to share dengan korang semua dekat mana biasa nya rakyat akan sorok dari zombi. Jaga-jaga. Ada yang meghati (perhati) hehehe. Macam Rock Kiah Propa.

1. Shopping Complex
Kalau oversea memang tempat ni practically dijadikan pusat persembunyian. Macam yang ditunjuk dalam movie "Dawn of the Dead", one of the safest place is shopping mall. Bukan sahaja selamat, malah boleh, dengan cepat mudah dapat bekalan makan dan pakai. Sebagai contoh, Pavillion, boleh ambil makan import dari Mércato dan jaket kulit dari Topman dan senjata kayu hoki Studio R atau parang dekat Ace Hardware. Zombi mungkin akan lalai dengan makanan Dak Hipster© dan kamera-kamera DSLR secara percuma. Kalau pilih Kompleks Wilayah, mungkin zombi akan mati kelaparan sebab yang ada hanya Pejabat Pendaftaran Negara dan kedai fotostat.
2. Balai Polis
Yang ni memang well-known and dah dibuktikan dalam filem "Zombi Kampung Pisang". Mesti ada orang arahkan suruh pergi serbu kem tentera. Lepas tu salah seorang dari tu mesti nak jadi zombi dah. Polis mesti stress gila sebab ada amukan dalam balai. Dan tak lupa jugak ada Mykad yang hilang dan rumah dipecah oleh zombi semua orang terlibat nak report ke balai. Siapa tak stress. Aku rasa dah tak selamat lagi sembunyi dekat balai polis. Better sorok dekat balai bomba. Pagar tinggi, banyak tempat lepak. Pernah ke korang sampai balai bomba? Tak kan. Pernah teringin nak masuk? Tak jugak kan. So naluri zombi masih sama macam manusia even dia dah jadi zombi.

3. Kelab Malam
Tempat tertutup dan gelap serta berasap dan mabuk semestinya macam tak sesuai sangat nak sorok dan untuk tunggu lama-lama. Aku tahu sebab aku pernah tunggu dan memang rasa macam nak meletup. Kebarangkalian untuk bunuh membunuh memang tinggi. Sama juga dengan Cineplex. Pun tak selamat dari serangan. Kalau sekitar Chow Kit dah tak boleh beza zombi dan manusia. How?

4. Sekitar Putrajaya
Dah pastinya konsep pejabat kerajaan terbuka dan juga realiti pak guard dari Nepal yang jaga bangunan ni memang menjadikan nya kurang selamat. Lagipun naluri zombi sama dengan manusia kan. So, selain dari Dr.Rozmey dan AC Mizal, zombi mesti teringin nak makan ahli-ahli politik. Jauhkan diri dari kerajaan pusat okay.

5. Rumah Sendiri
Ni aku assume tempat paling ideal. Tapi depends pada bekalan makanan, Astro dan DVD. Yang ni, kita sendiri yang responsible nak benarkan siapa yang masuk dalamm rumah kita. Tapi kalau fikir balik orang Malaysia ni memang senang nak bagi orang masuk rumah especially yang bagi salam dan yang bekerja dengan JAWI. Atau just terpaksa je layan zombi hentak pintu sampai pecah. Baling lah dengan senjata dekat rumah yang ada tv plasma, lesong batu, tak pun paling dekat, Ipad di tangan.

Fuhh. Hope tak ada zombi dekat KL ni no.

p/s: benda yang aku tulis ni tak ada kena mengena hidup mati. Bosan and create some interesting thing to do. Ni la dia. Hehe. Sorry. Bila bosan menguasai.

Labels: , ,





Older Post | Newer Post
Profile

♥ IKA's ♥


I saw the best minds of my generation destroyed madness, starving hysterical naked



Socialis


Instagram



Archives





Credits




Buddyz

Aezan PFS
Aleeya
Atheera
Atrh Mhd
DyaYaya
Fasya
Hidayah
Idah
Liyana Fauzi
Maira
Meyra
Mimie
Sheira
Sheyfa
Syazana
Wanie
Wiwie
Sheira