September 17, 2011 @ 3:23 PM + comments
Masih Belum Putus Asa.

Salam to everyone. Semalam cuti kan. Awesome gila. Sebab dapat balik rumah kan. Alahai macam homesick pulak. Selamat Hari Merdeka untuk semalam dan raya jugak. Just nak share something and benda ni dah lama membelenggu. I mean bukan la aku ni seorang penjenayah atau pusher atau apa apa yang jahat la. But just to know something yang aku rasa aku perlu tahu.

Masalah aku tak besar pun. Tapi. Walau macam mana pun aku rasa macam nak lempang orang. Tapi I'm okay. Boleh kawal lagi. Dan pernah tak korang rasa yang sejarah silam korang tu boleh membuatkan hidup korang jadi porak peranda, kacau bilau. Straight nya ialah hukum karma la. Pernah tak. Atau tak faham dengan soalan aku. Okay macam ni. Aku bagi satu situasi.

A adalah seorang perempuan begitu juga dengan B. A dan B pada awalnya tak kenal pun satu sama lain. Namun disebabkan satu kejadian berlaku antara mereka, mereka mula kenal. Dan benda ni juga melibatkan pihak pihak lain. A adalah seorang perempuan yang jahat. Dan B pula adalah seorang yang innocent tapi diperbodohkan oleh si A. Bila B dapat tahu perkara sebenar, B jadi lebih jahat dari A. Akhirnya lama kelamaan A telah menyesal atas perbuatannya. Namun, B tidak langsung berganjak dari kejahatannya itu. Mungkin perbuatan B adalah balasan terhadap perbuatan A masa dulu dulu. Tapi adakah wajar B berbuat demikian sehingga sekarang. Apakah B tidak terfikir tentang hukum karma? 

Apa sepatutnya yang terjadi pada dorang dekat atas ni sebenar nya boleh diatasi, dalam kata lain boleh settle la. Aha. Hmm.. Jangan merungut susah jadi manusia dan nak bertukar jadi binatang. Sesungguhnya manusia ada otak yang boleh berfikir mana perlu mana tak. Senang kan. Cuma perlu usaha untuk sedar diri. 

Bila dah jadi manusia tu jangan la over sangat. Contohnya macam batak sangat jadi manusia sampai semua laman sesawang sosial (social networking) kau nak register. Buat serabut hari je. But it's okay. Itu dia punya hal la. Hidup biar berpada pada. Duit harus dijaga. Jom beli saham. Bye

p/s: Nak tukar layout baru lah. ! Ekzited. Rindu dekat my zayang. (abdul azim muacks.)

Labels: , ,





Older Post | Newer Post
Profile

♥ IKA's ♥


I saw the best minds of my generation destroyed madness, starving hysterical naked



Socialis


Instagram



Archives





Credits




Buddyz

Aezan PFS
Aleeya
Atheera
Atrh Mhd
DyaYaya
Fasya
Hidayah
Idah
Liyana Fauzi
Maira
Meyra
Mimie
Sheira
Sheyfa
Syazana
Wanie
Wiwie
Sheira