November 9, 2010 @ 8:39 PM + comments
Sayang.

Hari ni aku nak bercakap tentang sayang.

Sayang adalah perasaan yang random, tidak dirancang kadang kadang. Atau paksa atau cuba atau pura pura. Sinonim untuk sayang adalah kasih, cinta, rindu, asyik, mashsyuk, berahi. Secara jujurnya, kita hanya akan sayang sesuatu yang cantik, bukan buruk, hodoh atau serba kekurangan. Kerana, sayang seperti cermin mata ajaib. Bak kata pepatah, beuty is in the eye of the beholder. Dan cantik pada aku tak semesti nya cantik pada orang lain.

Seorang perempuan yang kudung, dipandang sempurna oleh lelaki yang menyayanginya. Seorang perempuan yang gemuk, akan sentiasa dipandang cantik oleh lelaki yang mencintainya. Kerana sepasang kasut, kita tidak memilih kasut kerana warna atau jenamanya. Tetapi kita memilih kasut yang selesa untuk kita pakai sampai bila bila. Aku ada dua peribahasa yang best.

  1. Seperti labah labah cinta kepada telurnya.
  2. Bakar tak berapi.
  3. Bertepuk sebelah tangan, bersiul sambil menganga.
  4. Gelang laga tidak sebentuk, laga keduanya.
Dan aku percaya, cinta juga begitu. Setiap orang yang melakukan sesuatu semestinya bersebab. Apa jua sebabnya harungi dengan tabah. Tapi, I'm sick and tired of putting a fake smile on my face everyday. I'm sick and tired of hiding what I really feel inside. Just simply tired.

Susah untuk buat orang faham perasaan dan apa yang kita mahu sebenarnya. It is just a random of me. Tak perlu ada formwork untuk berdiri kukuh macam tiang. And I am who am I. Dan seseorang itu tak perlu fragile tidur mati tergolek sepanjang hari demi untuk merebehkan emosi.

Se-perfect mana manusia itu akhirnya mendapati dirinya lemah disisi dirinya sendiri. Lemah jatuh berguling.

Thanks for being apart of my life. I hope the things that happen will not going to ruin the relationship. Just think about other people's feeling. And it will never break your heart. Fullstop.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*





Love until the end of life




p/s: Percayalah, entry ini membawa maksud mendalam.

Labels:





Older Post | Newer Post
Profile

♥ IKA's ♥


I saw the best minds of my generation destroyed madness, starving hysterical naked



Socialis


Instagram



Archives





Credits




Buddyz

Aezan PFS
Aleeya
Atheera
Atrh Mhd
DyaYaya
Fasya
Hidayah
Idah
Liyana Fauzi
Maira
Meyra
Mimie
Sheira
Sheyfa
Syazana
Wanie
Wiwie
Sheira