July 13, 2010 @ 7:24 PM + comments
Susah lah. Babi Betul.

Bila orang sama kaum tegur, mula nak melatah. Mula lembik, cengeng menangis macam orang sawan buih. Nak baran angin ahmar satu badan. Laju je cakap, macam ni lah melayu. Tak boleh tengok melayu maju. Sedang kan bagi kritikan dan cadangan untuk lebih maju. Bukan tindas sampai jadi tahi. Shit.

Aku tak faham. Kelakar. Cuba buka minda. Cuba kita pindahkan phrase ini, dan cubak kita bayangkan dalam rancangan realiti akedemi fantasia. Bila juri bagi komen, suara awak teruk, pitching lari semua, sila improve.. bla bla bla.. kayu lembik tak reti menari, dan cuba awak bayang kan peserta peserta tu menjawab,

"Inilah melayu, dengki dengan orang melayu, tak boleh nak tengok orang melayu maju, mesti nak tindas."

Kelakar kan? HAHA. Pernah kau dengar cina cakap "macam ni lah cina, tak boleh tengok cina maju" atau "macam ni lah india, tak boleh tengok india maju."Mesti tak ada. Kelakar betul. Kerana si bodoh seorang macam ni, semua orang anggap kita bodoh dan tak boleh terima kritikan.

Kau memang loser yang berbuih.








Labels:





Older Post | Newer Post
Profile

♥ IKA's ♥


I saw the best minds of my generation destroyed madness, starving hysterical naked



Socialis


Instagram



Archives





Credits




Buddyz

Aezan PFS
Aleeya
Atheera
Atrh Mhd
DyaYaya
Fasya
Hidayah
Idah
Liyana Fauzi
Maira
Meyra
Mimie
Sheira
Sheyfa
Syazana
Wanie
Wiwie
Sheira