January 31, 2010 @ 3:41 AM + comments
A Very Peculiar, dog. Yeah Dog.

Aku nak cakap sikit sikit je ni.

Aku buat buat bodoh tak semestinya aku tak tahu.
Aku buat buat diam tak semestinya aku bodoh.
Aku buat buat palat tak semestinya aku diam.

Dan sekarang aku tak diam sebab aku nak kau tahu yang benda ni sememang nya wujud. Ape pun cara kau bangga dengan diri kau, dengan apa yang kau buat semua kau rasa bagus, kalau kau tahu akhirnya hasil akan memakan diri kau jugak, kau takkan buat punya. Everybody make mistakes. Dan kau dah sedar sekarang dengan ape yang kau buat sepanjang kau bernafas ni memerlukan keredhaan orang sekeliling kau. Syabas aku ucapkan. And finally, masa yang betul untuk kau cari keredhaan itu.

Kita manusia cuba hidup secara normal. Kalau tak boleh jugak cuba lah cara lain supaya kau tak tercampur dengan mentaliti yang orang orang yang dah lama rasa nak hidup. Maaf lah entri kali ini berunsur motivasi. Apa kate sekali sekala kau guna prinsip ni 'I don't mind being alone instead i'm a loser'. Atau ini 'I'm a loner. Bear this mind'. Tak ape. Tak ade masalah langsung kalau kita cakap macam tu.

Dan aku rasa kau patut sedar yang sekarang kau tak perlu nak toleh belakang lagi. Sebab.. memang tak payah lah. Ape yang kau patut buat ialah muhasabah diri. Itu je. Ape yang kau rasa sekarang just macam angin je. Kau jangan lah fragile sangat. Kau kan kuat macam Stone Cold. Jangan terlalu emosi. Benda boleh settle dohh. Dan paling penting settle kan hutang hutang lama kau yang lain. Baru kau akan rasa free dan calm.

Dengan ini, aku sekadar melihat pada persepsi masyarakat yang mengikut peribahasa 'Terhantuk baru Terngadah'. HAHA. PAndai aku bersastera hari ni. Kau renung renung kan. Dan selamat beramal.

p/s: Entri pada mulanya aku nak tulis pendek je. Tapi ni hah. Agak panjang 899 patah perkataan.






Labels:





Older Post | Newer Post
Profile

♥ IKA's ♥


I saw the best minds of my generation destroyed madness, starving hysterical naked



Socialis


Instagram



Archives





Credits




Buddyz

Aezan PFS
Aleeya
Atheera
Atrh Mhd
DyaYaya
Fasya
Hidayah
Idah
Liyana Fauzi
Maira
Meyra
Mimie
Sheira
Sheyfa
Syazana
Wanie
Wiwie
Sheira